DİĞER
"Romanın vurgulanması gereken temel bir özelliği, olay örgüsündeki, iç içe geçen, birbirine bağlanan hikâyelerdeki hareketlilik. Aksiyon bolluğu değil kastettiğim; olay örgüsünde dikkat çekici bir dinamizm var. Olay örgüsü, denebilir ki, ışıkla gölge arasında gidip geliyor. Daha önemlisi, bir şeyin aslıyla gölgesi de yalıtık değil bu hareketlilikten, gidip gelmelerden, yer değiştirmelerden! Romanın adının Gölge Kral olması boşuna değil."
"Mengiste başka bir türe ait olduğu sanılan koroyu çağdaş romana çok güzel taşıyarak kendi anlatısına o çoksesliliği vermeyi başarmış. Aynı Yunan tragedyalarındaki gibi, Mengiste’nin romanında da koro bazen Hirut’u sakinleştiriyor, bazen Hirut’un öfkesini kızıştırıyor, bazense ona ne yapması gerektiğini öğütlüyor."
Yeni çıkan, yeni baskısı yapılan, yayınevleri tarafından bize gönderilen, dikkatimizi çeken; okumak ve üzerine yazı yazmak için ayırdığımız bazı kitaplar...
"Kendimce yapmaya çalıştığım şey, bir roman yazarken kendi hikâyemi de olabildiğince işin içine katmak, anlatmak; bu hikâyeyi ilginç, okunur, takip edilir kılmak; anlattığım şeyin sadece benimle ilgili değil, yaşıtlarımla, kuşağımla ve hemşerilerimle de bağlantılı olması ve tüm bunları bilimkurgunun 'buralara özgü olsa şöyle olurdu bence' diye gördüğüm öğeleriyle birleştirmek..."
"Her oyunun kendi seçtiği çerçeveleri vardır, elbette birçok durum kadrajın dışında kalır, oyuncular bu çerçevelerin içinde, sahte özgürlüklerle saatler geçirirler. İnsana kendini unutturan bir imgeler dünyası, bizi atmosferin içinde tutan müzikler bu kısmi felç hissini yoğunlaştırır. Düşmanları yok edersiniz, engellerin üzerinden atlarsınız, kaybedersiniz, iki canınız daha vardır."
"Marías’ın romanlarında ısrarla üzerine gittiği mesele hayatı, yaşananları anlatmak gibi baştan yenilgiye mahkûm bir çabadan neden ve nasıl vazgeçemediğimiz olsa gerektir."
Selim İleri: Bir fanusun içindeyim, doğru fakat hiçbir şekilde koruma altında olduğumu söyleyemem. Hiçbirimiz söyleyemeyiz...
Duende Tiyatro tarafından sahnelenen Satranç’ı izledikten sonra içinizde bir mücadele ışığı, direnme gücü bulma olasılığınız çok yüksek
İsmail Güzelsoy: İnsanların gözyaşından, acısından keseyi dolduranlar kelepçelenip âdil bir yargının karşısında yerini alıncaya kadar estetik bir değer üretme çabası aynı zamanda bir haysiyet mücadelesi olacaktır
Yavuz Turgul, Yol Ayrımı'nda bugüne kadar kamerasını tuttuğu hayatlardan farklı bir dünyayı göstermeye çalışıyor. Ne var ki film, yaşama direncinin iyileştirici etkilerine tanıklık etmemizi sağlayacak güçlü bir dil kuramıyor
Rawi Hage’in romanı Karnaval pek çok karaktere ait hikâyelerin resmigeçidi Doğu masallarının çok hikâyeli kurgusundan izler taşıyor, beri yandan edebiyat yapıtlarına yapılan atıflardaysa Batı edebiyatındaki yaygın bir eğilime gönderilmiş bir selam var
© Tüm hakları saklıdır.
↑ Yukarı çık